חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 הקשר האוירי
1. הרעיון עולה
2. צעדים ראשונים להכנת המסלול
3. הבעיות
4. הנחיתה הראשונה
5. התקדמות - ועיכובים
6. העבודה בפיקודו של מוש
7. מעלליהם של ה"פרימוסים"
8. תיקוני מטוסים בתוך הגוש
9. המטוס המיוחד שלא הגיע בזמן
10. סוף דבר

הצג כדף אחד

 סוף דבר

אנשי הגוש חיו בתקוה כי בעוד ימים ספורים יושלם האורך המינמלי של מסלול התעופה ומטוס דו מנועי ינחות ויביא תגבורת – אך התקוה לא נתאמתה. גם הפרימוסים חדלו מלפקוד את שמי הגוש בגלל הערפל שעטף את הרי חברון. בל' ניסן בבוקר הגיע פרימוס אחד שהוציא את הטייס של המטוס שניזוק ומני אז לא נחת מטוס בגוש. המטוסים הספורים שעמדו לרשות המטה בכללי היו עסוקים במערכות שונות בארץ ולא נראתה כנראה האפשרות להכליל בתוכנית טיסותיהם את גוש  עציון, בו טרם החלה ההתקפה המכרעת. משהחלה המערכה האחרונה בימים ג' ד' והגוש שיווע לעזרה – היה כבר מאוחר מידי. כל הניסיונות להצניח נשק ותחמושת נסתיימו בכישלון וגם ההפצצות הספורות על ריכוזי האויב, שנערכו מגובה רב, לא הקלו מעצמת הסתערותו.

גוש עציון נפל – והלגיון הערבי החל להשתמש במסלול התעופה שהוכן במסירות רבה.


9. המטוס המיוחד שלא הגיע בזמן
 | דף 10 מתוך 10 | 
10. סוף דבר

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD