חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 הקשר האוירי
1. הרעיון עולה
2. צעדים ראשונים להכנת המסלול
3. הבעיות
4. הנחיתה הראשונה
5. התקדמות - ועיכובים
6. העבודה בפיקודו של מוש
7. מעלליהם של ה"פרימוסים"
8. תיקוני מטוסים בתוך הגוש
9. המטוס המיוחד שלא הגיע בזמן
10. סוף דבר

הצג כדף אחד

העבודה בפיקודו של מוש

 

עם בואו של מוש ז"ל לפקד על הגוש חלה התקדמות גם בשטח הקשר האוירי. מוש גייס כוחות עבודה מרובים (כ-40 איש) מבין אנשי היחידות  המגוייסות ומבני המשקים והטיל עליהם להאריך את שדה התעופה ןלהכשירו לנחיתת מטוסים דו מנועיים, אשר יוכלו להביא תגבורת ניכרת באנשים ואספקה.

הטייסים דרשו להאריך את המסלול עד ל-700 מטר, אך כוח אדם וכמות דלק שאפשר היה להקדיש לכך לא איפשרו למלא אחרי הדרישה הזאת במשך זמן קצר. פיקוד הגוש הטיל על העובדים להאריך את המסלול עד ל-500 מטר. העבודה התנהלה במרץ רב. הטרקטור עבד מעלות השחר עד שעות הערב. גוייסו עגלות ופרדות להובלת חמרים והאדמה הועברה על גבי קרוניות פסים שהותקנו במיוחד בשטח. הפיקוד ביקש לשלוח לגוש טרקטוריסט נוסף כדי שאפשר יהיה לעבוד בשתי משמרות. כמו כן בקשו להעביר קומפרסור גדול לפיצוץ סלעים, אך הבקשות לא נתמלאו. גם כמות הדלק והשמן לא הספיקה ומדי פעם הוזעקו הנציגים בתל אביב להמציא את הנ"ל באופן דחוף. לפי הוראות הרבנות עבדו בהכשרת המסלול גם בשבתות מתוך הכרה כי העניין הוא חיוני ביותר למערכת הביטחון של הגוש ולצרכי המלחמה. בכ"ד בניסן (3.5.) הודיע מפקד הגוש למטה כי מתקרבים ל-500 מטר מסלול מיושר, מכוסה כולו שכבת "נָרִי" ומסומן לכל אורכו בשורות אבנים מסויידות לבן. המפקד דרש לשלוח מהנדס לשדות התעופה, שיבדוק את המצב וייתן את ההוראות לסדורים הסופיים הדרושים לשם נחיתת מטוסים דו מנועיים גם בקשה זאת לא באה על סיפוקה.

 

 

    פיצוץ סלעים לצורך הכשרת שדה התעופה - צילום של מגוייס

 


5. התקדמות - ועיכובים
 | דף 6 מתוך 10 | 
7. מעלליהם של ה"פרימוסים"

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD