חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 הקשר האוירי
1. הרעיון עולה
2. צעדים ראשונים להכנת המסלול
3. הבעיות
4. הנחיתה הראשונה
5. התקדמות - ועיכובים
6. העבודה בפיקודו של מוש
7. מעלליהם של ה"פרימוסים"
8. תיקוני מטוסים בתוך הגוש
9. המטוס המיוחד שלא הגיע בזמן
10. סוף דבר

הצג כדף אחד

הבעיות

הטיסות לגוש בוצעו אותו זמן בסודיות מחשש של הפרעות מצד השלטון הבריטי אשר שליחיו היו מבקרים לעיתים בבסיס החניה בתל אביב ובודקים אם אין מטוסים עוסקים בפעולות שחרגו ממסגרת התעופה האזרחית.

הגשמים שפקדו את הגוש וסיבות אחרות גרמו להמעטת מספר הטיסות ברם האנשים לא הרפו מן התוכנית לסלול מסלול תעופה והם גייסו לעזרה גורמים שונים כדי להחיש את ביצוע הדבר.


משעברו ימים יקרים ולא חלה תזוזה, התעוררו כמה חיילי פלמ"ח, בני משקים אשר העבודה בטרקטור נהירה להם, וקבלו על עצמם להרחיב קטע מהכביש הפנימי של הגוש, בקרבת הסיבוב שליד ה"עץ" ולהכשירו למסלול תעופה.

לאט לאט, לאחר חמישה עשר ימי עבודה, לבש השטח צורה, ארכו מאתים מטר ורחבו כעשרים. "מתחת לקרקע" המציאו פחים, קרשים, מוטות, כדי לסלק את האבנים, כדי ליישר את פני הקרקע, כדי לשוות לשטח צורה נאותה. ולבסוף – הודיעו למָטֶה שאוירון יוכל לנחות. ביום שבת כ"ז שבט נחת המטוס הראשון על אדמת הגוש. רבה היתה שמחת האנשים שקיוו להתקנת קשר סדיר עם היישוב.


2. צעדים ראשונים להכנת המסלול
 | דף 3 מתוך 10 | 
4. הנחיתה הראשונה

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD