חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 הקשר האוירי
1. הרעיון עולה
2. צעדים ראשונים להכנת המסלול
3. הבעיות
4. הנחיתה הראשונה
5. התקדמות - ועיכובים
6. העבודה בפיקודו של מוש
7. מעלליהם של ה"פרימוסים"
8. תיקוני מטוסים בתוך הגוש
9. המטוס המיוחד שלא הגיע בזמן
10. סוף דבר

הצג כדף אחד

 התקדמות בביצוע - ועיכובים נוספים

על אף שנסיון הנחיתה הצליח, היססו הטייסים להמשיך לנחות על המסלול הצר, שהיה מתוח בין ואדי עמוק וגבעת הסלעים ולצדיו שטחים מסולעים, בהם עלול המטוס להתקל. גם הטיסה מעל לעמדות הערבים שמסביב לגוש, אשר עלולים היו לפתוח באש על מטוסינו, לא היתה מן הדברים הנוחים. אנשי המשקים, הפלמ"ח והחי"ש המשיכו לשפר ולהרחיב את המסלול לפי הוראות שיתנו על ידי הטייסים. בימים הראשונים של חודש אדר הגיע הטרקטוריסט מחברת "חריש" והחל לעבוד בטרקטור בצורה סדירה. מדי יום ביומו גדל והתרחב המסלול וגם שופר.

 

 

    הטרקטור בהכשרת שדה-התעופה.

 

 בהדרגה נקבע קשר תקין וסדיר. פיקוד הגוש או מזכירות המשקים היו מוסרים באלחוט הוראות לנציגיהם בתל אביב והם דאגו להביא את כל הדרוש לשדה התעופה, ובהתאם לכללים שנקבעו מראש, קבע מה כשר להעברת עתונים ומכתבים אל הגוש ולסידור מהיר של התכתובת שהגיעה משם. לעיתים קרובות הגיעה הזמנה דחופה מן הגוש בשבות הבוקר וכעבור 3-4 שעות הגיע המצרך לתעודתו בגוש.

ברם, הטיסות לא היון עדין קבועות. משניזוק מטוס ונתקע בגוש החלה שוב הפסקה. חלק מהקלקולים תוקנו על ידי המסגרים מכפר-עציון אך לא תמיד הצליחו לבצע את כל התיקונים. גם כשירדו גשמים ומסלול התעופה הפך בוץ נאלצו לחכות ימים רבים עד שהאדמה התייבשה ואפשר היה לחדש את הטיסות. רק בתחילת אדר ב' (אמצע מרץ) חודשה הטיסה ובעשירי בו זכה הגוש להישג נוסף במערכת הקשר האירי – החלו להטיס את חיילי הפלוגה הדתית החי"ש תל אביב, כתגבורת לגוש.

 


4. הנחיתה הראשונה
 | דף 5 מתוך 10 | 
6. העבודה בפיקודו של מוש

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD