חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 ואנפהא נהירין

שורותיו האחרונות של קטע מן ה"זהר" העוסק בתאור כניסת השבת. הקטע כתוב כולו ארמית, ונאמר בסיום "קבלת שבת", לפני תחילת תפילת מעריב של שבת, בפי המתפללים "נוסח ספרד".

בניגוד ל"לכה דודי", שמדורי דורות שרים אותה במנגינות שונות בכל קהילות ישראל, לא זכה קטע זה ללחנים, כרוב קטעי התפילה.

 

בקבוצת ההכשרה "סלבקוב", שהיתה חסידית באופיה, הולחנו השורות האחרנות של הקטע הזה.

עם עלייתם של אנשי ההכשרה, הצטרפו חלק מהם ל"קבוצת אברהם" שבכפר פינס, והביאו עמם את המנגינה, ואיתה עלו אחר כך גם לכפר-עציון. לאחר חורבן הגוש, הושרה מנגינה זו בבית הכנסת על שם קדושי גוש עציון בגבעת עליה שבגבול יפו-בת ים, שם שוכנו שרידי קיבוץ כפר עציון לאחר קום המדינה, עד שהתפזרו איש לדרכו. זמן מה נשמעה גם במושב ניר עציון שבכרמל, הנושא את שמו של כפר-עציון.

עם חידוש הישוב בכפר-עציון מחדש לאחר מלחמת ששת-הימים בא גואל גם למנגינה, והיא מושרת בפי מתפללי קיבוץ כפר עציון עד היום.


כְּגַוְנָא, דְאִינוּן מִתְיַחֲדִין לְעֵלָא בְּאֶחָד, כמו שהם מתיחדים למעלה באחד,
אוֹף הָכִי, אִיהִי אִתְיַחֲדַת לְתַתָּא בְּרָזָא דְאֶחָד, אף כאן, היא מתיחדת למטה בסוד האחד,

לְמֶהֱוֵי עִמְהוֹ­ן לְעֵלָא -  חָד לָקֳבֵל חָד.

להיות עמהם למעלה – אחד למול אחד.

קוּדְשָא בְּרִיך הוּא אֶחָד, לְעֵלָא לָא יָתִיב עַל כּוּרְסַיָא דִיְקָרֵיהּ, עַד דְאִתְעֲבִיַדת אִיהִי בְּרָזָא דְאֶחָד כְּגַוְנָא דִילֵיה, לְמָהֱוֵי אֶחַד בְּאֶחָד –

הקדוש ברוך הוא – אחד – למעלה לא ישב על כסא כבודו, עד שתעשה היא בסוד האחד כמו שהוא, להיות אחד באחד –

       וְהָא אוּקִימְנָא רָזַא: דַה' אֶחָד   וּשְמוֹ אֶחָד.

והרי הקמנו סוד של:  "ה' אחד -  ושמו אחד"
   

רָזָא דְשַבָּת:

אִיהִי שַבָּת, דְאִתְאַחֲדַת בְּרָזָא דְאֶחָד לְמִשְרֵי עֲלָה רָזָא דְאֶחָד.

סוד השבת:

היא השבת, שמתיחדת בסוד האחד, שישרה עליה סוד האחד.

צְלוֹתָא דְמַעֲלֵי שַבְּתַא, דְהָא אִתְאַחֲדַת כּוּרְסַיָא יַקִירָא קַדִּישָא בְּרָזָא דְאָחָד, וְאִתְתַּקָנַת לְמִשְרֵי עֲלָה מַלְכָא קַדִישָא עִלָּאָה.

תפילת כניסת השבת, שהרי מתיחד כסא האהוב הקדוש בסוד האחד, ומִיתָּקֵן  (מתקן עצמו) שישרה עליו המלך הקדוש העליון.

   

כַּד עַיִל שַבְּתָא, אִיהִי אִתְיַחֲדָת וְאִתְפַּרְשַת מִסִטְרָא אַחֳרָא. וְכֹל דִינִין מִתְעַבְּרִין מִנָּהּ,

כשנכנסת השבת, הרי היא מתיחדת ומתפרשת מצדדים אחרים, וכל המריבות מסתלקות ממנה,

וְאִיהִי אִשְתְּאָרַת בְּיִחוּדָא דִנְהִירוּ קַדִישָא, וְאִתְעַטְרַת בְּכַמָה עִטְרִין לְגַבֵּי מַלְכָּא קַדִישָא.

והיא נשארת ביחוד האור הקדוש, ומתעטרת בכמה עטרות לגבי המלך הקדוש.

וְכּל שוּלְטָנֵי רוּגְזִין וּמָארֵי דְדִינָא, כּוּלְּהוּ עַרְקִין וְאִתְעַבְּרוּ מִנָּהּ,

וכל שלטוני הרוגז ובעלי הדין, כולם בורחים ומסתלקין ממנה,

           וְלֵית שוּלְטָנָא אַחֲרָא בְּכלְהוּ עָלְמִין !

                ואין שלטון אחר בכל העולם !

(מכאן – שרים במנגינה)

 

ְואַנְפָּהָא נְהִירִין בִּנְהִירוּ עִילָאָה וְאִתְעַטְּרָת לְתַתָא בְּעַמָּא קַדִישָא.

ופניה מאירות באור עליון, ומתעטרת למטה בעם קדוש.

וְכלְהוֹן מִתְעַטְּרִין בְּנִשְמָתִין חַדְתִּין, כְּדֵין שֵירוּתָא דִצְלוֹתָא לְבָרְכָא לָהּ בְּחֶדְוָה,

וכולם מתעטרין בנשמות חדשות, למען תחילת התפילה, לברך לה בשמחה – בפנים מאירות !

                בִּנְהִירוּ דְאַנְפִּין !  


    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD