חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות
ארכיון, וידאו, תמונות
 כל המאמרים

פעילות מבצעית

בשבוע הראשון נדדנו בין רבדים ועין-צורים. שכננו באהלים ברבדים, משם עלינו לדור בצריף פח בעין-צורים, עד שנבנה בשבילנו צריף מיוחד ברבדים, וירדנו חזרה לשם.

גבר המצור על הגוש. הכוננות הלכה וגדלה. יושביה הערבים של חירבת-זכריה עזבו את המקום ואנו תפשנו אותה. כל המקומות המגורים והחירבות של הערבים נמצאו ריקים או נעולים. פרצנו לתוך כל בנין וחירבה. פה ושם חזרנו עם שלל: חרב עתיקה, "שברייה" וכדורי ציד. הגענו עד ל"בית הקפה" הערבי בקילומטר ה-15 , אשר ממנו הותקפה השיירה. גם הוא נמצא עזוב ונעול. כילינו את חמתינו במקום: שברנו את הרהיטים וניפצנו כד גדול מלא דבש חרובים.

בראשית טבת התחלנו בתצפית מתמדת לעבר כביש ירושלים חברון. יוצאים היינו בחוליות של שלושה שלושה, מתקרבים עד גדר האבן הקרובה לכביש, מול חירבת סאוויר, צופים לעבר הכביש ורושמים דו"ח מדויק.

לאחר ההתקפה על השיירה היו השיירות מגיעות אחת לשבוע או לעשרה ימים. מדי בוא שיירה, היינו יוצאים לתפוס משלט ב"משק כהן", זוהי חירבה עזובה ליד הק"מ ה-18, בראש הר גבוה החולש על מרבית הכביש דרומית מבית-לחם ועד הכניסה לגוש. פעמים רבות, יוצאים היינו לשוא, כי השיירה שהודיעו על צאתה לא הופיעה. אך הרגשת סיפוק מרוממת היתה לנו לראות מראש ההר את מכוניות השיירה המתפתלות בין ההרים, ועם רדת הערב – את שורת האורות היורדות וחוזרות לכיוון ירושלים. יוצאים היינו בימי ערפל, כשאין רואים את הנעשה מטרים מועטים לפניך – עד שפתע מגלה ראש החירבה המזדקר מעל לענן הערפל. יצאנו גם בימי גשם ובוץ, כשהרגלים מתחלקות במורדות השביל המתעקל. ורק לאחר שהשיירה היתה עוברת בשלום – חוזרים היינו לרבדים, לראות אם הגיע מכתב או חבילה, להציץ בעתונים כדי לדעת את המתרחש בשאר חלקי הארץ.

בימים בהם לא באה שיירה, היינו ממשיכים באימונים: מקלע, עזרה-ראשונה, קשר. כל אותה עת, היה דני מס סר לבקר אותנו, לעודד, לשוחח, אף שהיה טרוד בעניני פיקוד הגוש. הערצנו אותו, כי ידענו שהוא נושא באחריות עצומה וביחד עם זאת חי כאחד מפקודיו ודואג להם.

אף כי תנאי חיינו היו די קשים, לא התלוננו ולא נאנחנו. קבלנו הכל ברוח טובה. עזרה לנו בזאת רוח החברות הטובה שהיתה שרויה במחיצתינו.