חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 כל המאמרים

גשר אוירי לגוש-עציון

בתקופה שבין ו' שבט (17 בינואר) לי"א אדר א' (21 בפברואר) לא היה עדיין ההסגר על גוש-עציון הרמטי לחלוטין. השיירות שיצאו אליו בליווי בריטי עברו בשלום, אך נוכחות הבריטים מנעה הובלת נשק ותחמושת, ומצבם של אלה בגוש עורר דאגה.

להמשך האחיזה בגוש-עציון נדרשו תגבורות וציוד צבאי נוסף, ובתחילת פברואר החלו ההכנות למבצע "דבורה" (נקרא גם "בעז" על שם מפקד השיירה)- העברת שיירה לגוש בליווי עצמי. השיירה יצאה בי"א אדר א' (21בפברואר), ובה 30 טון ציוד ו-55  לוחמים על ציודם, וכן שני משוריינים שנועדו להישאר בגוש-עציון ולסייע בהגנתו. גם מטוס שירות האוויר השתתף במבצע "דבורה". הוא הופיע בשטח ב-6.30 ולאחר שסייר את קטע הכביש מירושלים לגוש-עציון ומצאו פנוי ותקין, הודיע על כך לשיירה. זו יצאה לדרך בשעה 30. 07 והגיעה לגוש ב-40. 08. אחרי פריקת המטען וסיור אווירי נוסף יצאה השיירה מהגוש ב-45. 09 והגיעה בשלום לירושלים בשעה 10.00. ההצלחה היתה גדולה, הודות להכנות הקפדניות ולביצוע התנועה והפריקה במהירות ולפי התוכנית.

בעת שחזרה השיירה לירושלים, נראו מהמטוס ערבים מקימים מחסומים ליד בית-לחם. אך הם לא הספיקו להשלימם ולהתארגן בעמדות ירי בצדי בכביש. הערבים למדו את הלקח, ומאז הציבו מחסומים קבועים בקילומטר ה-11 וה-12 של כביש בית-לחם - חברון , הבריטים מצדם הודיעו כי שוב לא ילוו שיירות אל הגוש, והמצור הושלם. עורק האספקה האפשרי היחיד שנותר עתה היה טיסות המטוסים הקלים

 

שני מטוסים הוקצו לצורך זה, על מנת שיערכו חמש גיחות ליום (כל אחד) במשך 25 ימי טיסה בחודש, לפי תכנון זה אמור היה כל מטוס להטיס לגוש מטען של כ-150 ק"ג בכל גיחה, ובמשך חודש ימים - כ-37 טון.

הדף הקודם | דף 4 מתוך 7 | הדף הבא

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD