חזרה לדף קודם       חזרה לדף קודם  לחיפוש, התחילו להקיש את המילים כאן והמתינו לתוצאות  
ארכיון, וידאו, תמונות
 כל המאמרים

"בשם השם, רדו מחר"

גשמי החורף ואי-הגעת החלפים והציוד שהיו נחוצים להפעלת הטרקטור, האטו במידה רבה את המשך העבודה במנחת ובמערכת הביצורים של הגוש. עם זאת גברו הדרישות של המטכ"ל לחדש את הטיסות. ב19- בפברואר (ט' אדר א') הופנה אף מברק ישיר לטייסים בשדה דב בקשה : "הרוח נוחה ואפשר לרדת. בשם השם רדו מחר."

נראה כי הלחצים עשו את שלהם, ולמחרת נחת הננסון בפעם השנייה במנחת הבוצי הגוש, ועמו מהנדס, שבא לבדוק את כשירותו של המנחת, ומלאי תחמושת. הננסון והמהנדס קבעו כי המנחת כשיר לפעילות מבצעית, וב-21 בפברואר (י"א אדר א') החלו מטוסי השירות להטיס לוחמים, תחמושת וציוד חיוני אחר למקום. באותו יום נערכו חמש גיחות, שהביאו לגוש תשעה לוחמים על ציודם.

כדי לקצר את משך שהותו של המטוס על הקרקע ולמנוע קשיים בהתנעת המטוס מחדש (לכך נדרשה "הנפת הפרופלור" על-ידי איש מיומן), לא הודממו מנועי המטוס בעת פריקת הציוד. הפריקה בשעה שהמנועים פועלים היתה מסוכנת למדי, ולפיכך הוקמה "קבוצת פריקה" מיוחדת של אנשי המקום, וזו הודרכה בנוהלי בטיחות לפריקת המטוסים. רק לאנשים אלה הותר להימצא ברחבת החנייה הקטנה שהוכנה בקטע המערבי של המסלול. מלבד זאת נקבע כי כדי למנוע סיכונים מיותרים בעת ההמראה מהמנחת המוגבל, ימריאו המטוסים ריקים בשובם לתל-אביב.

 

למרות המאמצים לשפר את המנחת, היו ההמראות והנחיתות כרוכות בסיכוני בטיחות : גובהו היה          כ-3,000 רגל מעל פני הים, ודבר זה הפחית מיעילות המטוסים הקלים, בעיקר בהמראות. אורכו הקצר, שיפועו הקל והגבעות שנמצאו בשני קצותיו, מנעו אפשרות "לגעת" בתחילת המסלול ולנצל את כל אורכו לבלימה. הבעיה היתה חמורה יותר כשהיה המטוס עמוס באנשים וציוד. רוחות  משתנות בעוצמה ובכיוון, לעתים תוך דקות ספורות, הקשו על ההמראות וסיכנו לא פעם את המטוס ונוסעיו. לכל אלה הצטרף נסיונם המועט של חלק מהטייסים בטיסה בכלל, ובמגבלות שכאלה בפרט.

רוב ההמראות היו לכיוון מערב. ,גבעת הסלעים" שבהמשך המסלול היתה מפגע בטיחותי חמור,

ובהעדר מהירות ושיעור נסיקה מספיקים של המטוס, נאלצו הטייסים לא פעם לבצע פנייה חדה מיד לאחר הניתוק, בשעה שהמטוס לא צבר עדיין מהירות וגובה כנדרש להמראה בטוחה. לאיסוף המהירות ניצלו הטייסים את הערוץ הפונה מערבה. בשעות אחר הצהריים, כשהשמש השוקעת מסנוורת, היו ההמראות מערבה מסוכנות עוד יותר.

הדף הקודם | דף 3 מתוך 7 | הדף הבא

    
צרו קשר
  כניסה לחברים
AtarimTR LTD